KATEGORIE BLOGA
TRENING NA CZCZO 0
TRENING NA CZCZO

Dla wielu z Was zjedzenie czegoś o poranku może stanowić nie lada wyzwanie. Niektórzy nie lubią jeść z samego rana, inni czują się syci na dłużej po porannej kawie, a jeszcze inni rozbudzają się na dobre dopiero po 10. Czy to coś złego? Oczywiście, że nie! Nasz organizm intuicyjnie wyznacza nam pory jedzenia i warto się tego słuchać. 

czytaj całość
PODSUMOWANIE 2021 I PLANY NA 2022 0
PODSUMOWANIE 2021 I PLANY NA 2022

W zeszłym roku stworzyłam taki wpis i jestem sobie za niego bardzo wdzięczna, bo jest cudownym punktem odniesienia.
Snucie planów bez zapisania ich i stworzenia planu realizacji obniża prawdopodobieństwo powodzenia, a przecież plany tworzymy po to, by je zrealizować. Zachęcam więc i Ciebie abyś zapisała sobie w wygodnym dla Ciebie miejscu jakie są Twoje plany i jak chcesz je zrealizować.

czytaj całość
JAK POPRAWIĆ ODPORNOŚĆ? 1
JAK POPRAWIĆ ODPORNOŚĆ?

O odporność warto dbać bez względu na porę roku, choć wiadomo, że to właśnie w okresie jesienno-zimowym częściej chorujemy. Jest to związane z pogodą, mniejszą różnorodnością diety i brakiem słońca. Zima jest też bardziej przygnębiająca, przez co stres może wydawać się bardziej intensywny. Jak dbać o odporność, żeby w ciągu całego roku działała bez zarzutu? 

 

czytaj całość
ŚWIĘTA NA DIECIE? 0
ŚWIĘTA NA DIECIE?

Święta i sylwester zbliżają się wielkimi krokami. Za tym idzie masa jedzenia, napojów i więcej siedzenia w domu, niż spacerowania. To wydaje się być ogromnym zagrożeniem w trakcie budowania swojej sylwetki i zmiany nawyków na zdrowe. Jak do tego podejść? Jak sobie poradzić, kiedy stół wręcz ugina się pod taką ilością jedzenia?

 

czytaj całość
CZY JESZ ZA DUŻO SOLI? 1
CZY JESZ ZA DUŻO SOLI?

Sól to taka przyprawa, którą większość osób uwielbia i nie wyobraża sobie bez niej życia. To niepozorne połączenie sodu i chloru sprawia, że każda potrawa smakuje o wiele lepiej, a ryż czy makaron nabierają odpowiednich walorów smakowych (często nawet brukselka jest naprawdę zjadliwa dzięki soli!).

czytaj całość
MIESIĄCZKA - DLACZEGO NIE MASZ OKRESU? 0
MIESIĄCZKA - DLACZEGO NIE MASZ OKRESU?

Duża część dziewczyn zaangażowanych w siłownię i zdrowe odżywianie napotyka na swojej drodze pewien problem - zanik okresu. Nie jest to w żaden sposób pozytywny objaw (nawet jeśli nie planujesz dzieci, a okres tylko Cię irytował). Brak miesiączki wpływa niekorzystnie na cały organizm (jest to oczywiście związane z zaburzeniami hormonalnymi). Dlaczego tak się dzieje?

 

czytaj całość
ZDROWE NAWYKI - JAK JE BUDOWAĆ? 0
ZDROWE NAWYKI - JAK JE BUDOWAĆ?

Zmiana nawyków żywieniowych to jedno z największych wyzwań. Nie oszukujmy się - niezdrowe jedzenie jest smaczne, wygodne i bardzo szybkie. Kto by chciał ot tak to porzucić i przejść na codzienne gotowanie i planowanie posiłków? Pewnie Ty, skoro tutaj jesteś. Postaram się w tym wpisie zdradzić Ci, jak zrobić to bezboleśnie i skutecznie. 

 

czytaj całość
POZIOM AKTYWNOŚCI (PAL) - JAK GO OKREŚLIĆ? 0
POZIOM AKTYWNOŚCI (PAL) - JAK GO OKREŚLIĆ?

Odchudzanie lub robienie masy najczęściej wiążą się z liczeniem kalorii. W tym celu trzeba określić kilka kwestii, które są wymagane do uzyskania wyniku CPM, czyli całkowitej przemiany materii. Jedną z nich jest PAL - współczynnik aktywności fizycznej.

 

czytaj całość
INTERMITTENT FASTING (IF) 0
INTERMITTENT FASTING (IF)

Post przerywany (intermittent fasting) jest tematem na topie od wielu lat. Jest to związane z obiecującą wizją skutecznego chudnięcia przy takim modelu dietetycznym i to… bez liczenia kalorii! Jak to jest możliwe? Czy rzeczywiście warto stosować IF? 

czytaj całość
CZY MUSISZ JEŚĆ 5 POSIŁKÓW DZIENNIE? 0
CZY MUSISZ JEŚĆ 5 POSIŁKÓW DZIENNIE?

Jednym z przekonań dietetycznych jest konieczność jedzenia 5 posiłków dziennie - taki model sprawi, że metabolizm nie zwolni, a odchudzanie będzie skuteczniejsze (rzekomo). Czy to prawda? Czy rzeczywiście 5 mniejszych posiłków będzie lepsze niż np. 3 duże? 

 

czytaj całość
5 SPOSOBÓW NA AKCEPTACJĘ SIEBIE 0
5 SPOSOBÓW NA AKCEPTACJĘ SIEBIE

Ciałopozytywność i dbanie o dobre relacje z samym sobą to bardzo gorące tematy ostatnimi czasy. Ten wpis potraktuj jako pogadankę z najlepszą kumpelą, która chce dać Ci dawkę motywacji do zmian - nie jest to porada psychologiczna! Mam nadzieję, że będzie to dla Ciebie pomocne i pozwoli Ci spojrzeć na siebie nieco inaczej. 

czytaj całość
JAK PORADZIĆ SOBIE ZE STRESEM? 1
JAK PORADZIĆ SOBIE ZE STRESEM?

Stres to nieodłączny element życia każdego z nas. Jedni radzą sobie z nim lepiej, inni nieco gorzej. Wszystko zależy od danej osoby, a wiem, że wśród Was jest mnóstwo wysokowrażliwych, przez co o wiele trudniej radzicie sobie z przeróżnymi sytuacjami w życiu. Dużo mówi się o tym, że stres jest szkodliwy i niekorzystnie wpływa na nasze zdrowie i psychikę. Jak to działa i jak walczyć ze stresem?

 

czytaj całość
DLACZEGO CIĄGLE JESTEM GŁODNA? 0
DLACZEGO CIĄGLE JESTEM GŁODNA?

Czy znasz to uczucie wiecznego głodu? Wrażenie, że mogłabyś zjeść konia z kopytami, a i tak nie wiadomo, czy byś się tym najadła? Być może bardziej martwi Cię to, że najadasz się tylko na 1-2 godziny, a nie chcesz ciągle jeść? To zdecydowanie nie jest normalny stan organizmu, a ciągłe podjadanie również nie jest korzystne. 

 

czytaj całość
WZDĘCIA - JAK SOBIE Z NIMI PORADZIĆ? 0
WZDĘCIA - JAK SOBIE Z NIMI PORADZIĆ?

Kto z nas nie kojarzy tej sytuacji, gdy po jedzeniu nasz brzuch znacznie się powiększa? Nagle nasze ulubione spodnie nie są już tak wygodne, jak wydawały się przed chwilą i rozpięcie guzika spodni (jak typowy wujaszek na imprezie rodzinnej) wydaje się mocno uzasadnione w tej sytuacji. Niestety, nie zawsze to po prostu zbyt duża ilość jedzenia - czasami taka reakcja organizmu wywołana jest pewnymi nieprawidłowościami, o których warto wiedzieć. 

czytaj całość
JAK ZAPANOWAĆ NAD PODJADANIEM? 0
JAK ZAPANOWAĆ NAD PODJADANIEM?

Podjadanie jest jedną z najczęstszych przyczyn, dla których nie możemy utrzymać diety. Cały dzień wszystko idzie nam świetnie, aż nastaje wieczór i BACH! Wszystko z lodówki i szafek ze słodyczami ląduje w naszym brzuszku. Jak to się stało? Tego nie wie nikt. Ale nie to musimy dziś rozważyć. Omówimy to, jak do tego nie dopuścić, a raczej - co jest przyczyną podjadania i jak to ogarnąć?

czytaj całość
CZY KAWA JEST SZKODLIWA? 0
CZY KAWA JEST SZKODLIWA?

Kofeina jest nam znana od wielu, wielu lat - na pewno wiesz, że znajduje się nie tylko w kawie, ale również napojach energetycznych, herbacie czy w kakao (czekolada też się w to wlicza!). Dla wielu z Was, to również nieodłączny element dnia. Czasami bez kawy nie da się po prostu funkcjonować, a jej smak niesamowicie uzależnia. Ale jak to w końcu jest z tą kofeiną i kawą? Czy jest szkodliwa? Jeśli tak, to w jakich ilościach? 

czytaj całość
JAK SIĘ PRZYGOTOWAĆ DO PÓJŚCIA NA SIŁOWNIĘ? 0
JAK SIĘ PRZYGOTOWAĆ DO PÓJŚCIA NA SIŁOWNIĘ?

Siłownie (i nie tylko) otwierają się z wielkim przytupem, a Wy macie pewnie o wiele więcej postanowień niż po Nowym Roku. W końcu po tylu miesiącach siedzenia w domu trzeba się poruszać. Pójście na trening i praca nad zgrabną sylwetką wydają się bardzo proste - w końcu w internecie można znaleźć teraz wszystko, nawet gotowe plany treningowe. Jak to w rzeczywistości wygląda? Co trzeba wiedzieć/zrobić przed pójściem na siłownię?

czytaj całość
SKUTKI DŁUGOTRWAŁEJ REDUKCJI 0
SKUTKI DŁUGOTRWAŁEJ REDUKCJI

Dążenie do idealnej sylwetki, robienie formy na lato miesiącami czy redukcja przed ważnym wydarzeniem często przeciągają się na kilkumiesięczne odchudzanie się. W grę wchodzi oczywiście nieprzerwany deficyt kaloryczny i treningi. Czasami bywa nawet tak, że nie ma opcji na zasłużony odpoczynek i regenerację. Wydawałoby się, że to dla nas najlepsze - w końcu forma sama się nie zrobi, więc trzeba dać z siebie 110%. 

czytaj całość
WITAMINA D3 - WSZYSTKO CO MUSISZ WIEDZIEĆ 0
WITAMINA D3 - WSZYSTKO CO MUSISZ WIEDZIEĆ

Witamina D jest jedną z najpopularniejszych witamin - to właśnie ją poleca się, gdy dopada zmęczenie i osłabienie, a w okresie jesienno-zimowym jest najbardziej popularnym suplementem. Ja dziś wyjaśnię Wam, dlaczego warto przyjmować tę witaminę przez cały rok - nie tylko w zimie. 

 

czytaj całość
DETOKS - CZY JEST NAM POTRZEBNY? 0
DETOKS - CZY JEST NAM POTRZEBNY?

Zbliżający się sezon wakacyjny motywuje do przemyśleń - przede wszystkim nad dietą i tym czy nasze beach body jest na pewno gotowe na prezentację na plaży. (Tu Wam od razu podpowiem, że każde ciało jest idealne na plażę, więc ten aspekt można pominąć.) Myśli o poprawie swojego wyglądu i coraz cieplejszej pogodzie zbiegają się często w jednym kierunku - a może… lekka dieta, np. sokowa (DETOKS), która idealnie oczyści nasz organizm? No co może pójść nie tak?

czytaj całość
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl